pondělí 6. června 2011

Škola v přírodě - Opárno

Motto celého pobytu ve Škole v přírodě v Opárně  je
NÁMOŘNÍ BITVY  a ŽIVOT NÁMOŘNÍKŮ.

Po příjezdu nás ubytovali v chatičkách hned u vchodu do areálu. Dvě chatičky obývají chlapci a dvě chatičky děvčata.

Přes nástupní prostor, kde je také ohniště a stožár pro vlajku,  to máme asi 40m do budovy, ve které jsou umývárny,  toalety a společenská místnost. V patře této budovy má také pokoj naše paní učitelka a ostatní paní učitelky.

K večeři jsme dostali špagety se sýrem – no to byla mňamka. Seznamování se s kempem, s řádem v kempu a nejbližším okolím nám zabralo téměř celé odpoledne a večer.

Nedělní výlet na blízký vrchol hory LOVOŠ byl namáhavý.  Vždyť téměř 4 km dlouhá cesta byla převážně do kopce. Aby nám lépe cesta ubíhala, vyprávěli nám naší vedoucí zajímavosti o okolí a neopomněli přidat i zajímavosti o loupežnících, kteří žili na nedalekém hradě.

Z Lovoše jsme viděli sluncem zalitou krajinu v okolí Litoměřic, Lovosic a přilehlých vesniček. Téměř středem této přenádherné krajiny se majestátně lina řeka Labe. Na druhé straně Lovoše jsme zase mohli pozorovat, jak se pracuje na stavbě dálnice v okolí Lovosic. V dáli jsme viděli dvě nepřehlédnutelné věže zříceniny hradu HAZMBURK.

Po občerstvení v horské chatě jsme se vydali na cestu do údolí a do kempu.

Po večeři a chvíli osobního volna jsme se začali připravovat na diskotéku, která byla ve velkém diskotékovém sále. Naše děti se uvedly námořním diskotékovým tancem, který vzbudil velký ohlas. Paní učitelka se dala do tanečního křepčení s takovou vervou, že propotila jedno tričko.

Příjemně unaveni, ale nad míru spokojeni jsme po diskotéce uléhali do postýlek a při vzpomínkách na naše nejdražší jsme usínali .

Pondělní  ráno je bez mráčků.  Prostor kempu je zalitý sluncem a na trávníku se vyhřívá pouze pes, který nás celou noc hlídal. O tom, že v Mostě v noci bouřilo jsme se dozvěděli až po probuzení. Tady je krásně a zatím bez deště.

Dopoledne se jdeme s naší paní učitelkou podívat na koně a potom ještě na zříceninu hradu Opárno.

Vinou špatného značení jsme však minuli odbočku ke zřícenině a tak jsme naší pouť zakončili u  Novodvorského  mlýna. Chybičku v plánu jsme nahradili občerstvením a točenou Kofolou.

Po obědě si nás převezmou vychovatelé, kteří nám jistě vymyslí nějaký velmi  zajímavý program. No uvidíme, ale to se dozvíte až později.

V uterý jedeme převozem přes Labe a potom vyšlápneme na Kalvárii (kopec Tři kříže). Opět půjdeme do kopečka, ale na to jsme tady již zvyklí, tak nám to nevadí.

Ve středu nás ceká celodenní výlet do ZOO v Ústí nad Labem. Velké děti půjdou na Větruši a k Vaňovským vodopádům. Na cestu dostaneme balíček s celodenní stravou.

Děti se drží statečně, nepláčí, nestýskají si, jsou spokojené.

Stín na pobyt vrhá nepořádek dětí na chatkách. Je s podivem, že v bodování úklidu na chatkách vedou paradoxně kluci!!!!!

Závěrem důkaz, že zde vaří opravdu dobře, je foto jídelníčku na celý týden pobytu.